Jaký je svět kolem nás? Stále se zamýšlíme nad kvalitami služeb a jejich cenou. Ostatně souvisí to i s výchovou mladé generace, protože jak známo, příklady táhnou. Některé služby ale naší mladé generaci rozhodně příkladem nejdou.
Několik posledních dnů mě přimělo k zamyšlení, jak kvalitní je městká hromadná doprava v Praze o prázdninách. Naštěstí teď moc často nejezdím, přesto jsem ale celé prázdniny v Praze a tak jezdím tak často, aby se mě vyplatilo jezdit na legitimaci.
Prázdninovém intervaly se celkem dají pochopit. V Praze je méně lidí. Díky jím jsou všechny dopravní prostředky pořád plné a večer v metru na trase C se ještě naštěstí do soupravy vejdu. Představa, že bych jel kolem 22. hodiny večer o prázdninách soupravou, kde bych si sedl, je naivní. Jsme rád, pokud se mi podaří si stoupnout někam do rohu a nejsem nucen zůstat v přeplněné soupravě u dveří.
O tom, že v Praze je přes prázdniny doprava zdražená pro ty, kdo jezdí na jízdenky se taktně mlčí, přesto, že je to prokazatelná pravda. Vpodstatě se jezdí na noční či sobotní a nedělní intervaly, ale za podmínky dopravní špičky, tedy bez prodloužení platnosti jízdenky o 50%, které je v nočních hodinách a o sobotách a nedělích. Protože jezdím na legitimaci, tak jsem si to uvědomil spíše v souvislosti, kdy jsme dělali příměstský internetový tábor a jezdil jsme někam s dětmi, které jezdily na jízdenky.
Další postřeh se týká toho, jak dalece jsem při použití pražské MHD dostupný přes mobilní telefon. Metro je sice pokryté signálem, dokonce v mnohých místech i v tunelech. Jak mě to ale pomůže, když mě v metru zazvoní mobilní telefon? Vůbec, protože v soupravě, která jede v tunelu je taková hladina hluku, že nerozumím ani slovo. Ani z hlasu nepoznám, zda mluvím s mužem či ženou a ani nepoznám, zda na mě na druhé straně vůbec někdo mluví.
Napadlo mě, že lepší to bude na nástupišti. No relativně ano, ale v okamžiku, kdy přijela v druhém směru souprava, byla situace úplně stejná. Je sice fakt, že při desetiminutových intervalech je pravděpodobnost mít pět minut nerušených, jenže to by nesměl platit zákon schválnosti, podle kterého vám mobilní telefon zazvoní právě ve chvíli, kdy je hladina hluku v metru taková, že není slyšet.
Bohužel úroveň pohodlí pražské MHD a výše cen je taková, že pro některé lidi vje výhodnější se přepravovat osobním autem. A zcela určitě je to pro ně pohodlnější, o rychlosti nemluvě. Čekáte-li patnáct minut na zastávce a potom jedete dopravním prostředkem 10 až 15 minut, je to poměrně nesouměřitelné. Nemluvě o tom, že přecpané dopravní prostředky jsou rájem pro kapsáře. Takže pak se může taková cesta prodražit i několikanásobně oproti cestě autem.
No o prázdninách je prostě lepší v Praze nebýt. Turisti ať platí, protože jezdí na lístky. Že je to špatná reklama pro Prahu? Koho to dneska zajímá? A co pražané? Kdo má auto, ať jezdí do práce autem? Že ej to neekologické? Kdo na to dnes kouká? Že bude Praha zacpaná? No a co? A co ti, kdo auto nemají? Ti nikoho taky nezajímají. No radši to dál nebudu rozebírat, protože stejně nemá asi nikdo, mimo cestujících, kteří ale nemohou nic ovlivnit, v tom zájem ani vůli něco změnit k lepšímu.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0028 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha