Přestože v Dobré Vodě u Toužimi probíhá celková rekonstrukce komunitního centra Českého západu, organizace i nadále nabízí obyvatelům Toužimska a Tepelska své služby. Jedná se zvláště o terénní programy, sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi a další doplňkové služby jako organizace výletů a exkurzí nebo tvořivých kroužků.
Pokračování v činnosti je možné díky projektu „Udržitelnost sociálních služeb komunitního centra Českého západu“, který je v období 1. 2. 2014 až 30. 6. 2015 financován z prostředků Evropské unie a jehož partnerem je organizace Kotec o.p.s.
Komunitní centrum Českého západu se během jara přestěhovalo do pěti stavebních buněk umístěných v těsné blízkosti rekonstruovaného centra. Český západ již v roce 2007 rozšířil své služby i na Tepelsko, kde nejprve začal působit na Nové Farmě. Dnes jeho pracovníci dojíždějí za celkem asi 350 klienty i do dalších 10 lokalit na Toužimsku a Tepelsku. Zde převážně obyvatelům sociálně vyloučených lokalit ve věku 15-65 let pomáhají řešit jejich nepříznivé životní situace zejména v oblasti zaměstnání, vzdělávání, bydlení, zdravotní péče a kontaktu s majoritou. Český západ také podporuje fungování rodiny a jejích jednotlivých členů a napomáhá jim při zařazení a udržení na trhu práce, zvyšování kvalifikace či přípravě na budoucí povolání. Organizace v rámci projektu nabízí i další aktivity, které vyplňují volný čas obyvatel vyloučených lokalit smysluplnými činnostmi. Ty jim mohou napomoci při hledání zaměstnání či vhodného kvalifikačního kurzu, učí je fungovat v rámci rodiny a nabízí jim nové možnosti mimo vyloučenou lokalitu. Všechny služby Českého západu jsou zajišťovány kvalifikovanými pracovníky, kteří se průběžně dále vzdělávají ve svém oboru. Jen v rámci realizace výše zmíněného projektu je pro ně plánováno 12 vzdělávacích kurzů.
S každým klientem, který se rozhodne pro dlouhodobou spolupráci s Českým západem, je sepsána smlouva a zpracován individuální plán, kde je formulován cíl a jednotlivé kroky, které vedou k jeho naplnění. Klient se poté dle potřeby schází se sociálním pracovníkem a společně pracují na zlepšení situace klienta. Klient se tedy musí do řešení své situace aktivně zapojovat a ne jen pasivně přijímat pomoc.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0031 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha