Rubriky

Vyhledávání v článcích
Co hledáte ?



Provozuje:
icok


ikonka partnera
ikonka partnera
Dnes má svátek Albert je čtvrtek 21.11.2024



Novinky





Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

dTest monitoruje neetické reklamy na úvěry

Časopis dTest si před Vánocemi vzal na mušku spotřebitelské úvěry a reklamy na ně. Jak upozorňuje ve své webové fotogalerii, mnohé reklamy jsou v lepším případě neetické, v tom horším pak v rozporu se zákonem.

Před koncem roku vzrůstají nabídky půjček na cokoliv a pro kohokoliv. Nemáte na koupi vozu? Koupíte-li jej na úvěr, můžete si půjčit dalších 40 tisíc na dárky, slibuje jedna z reklam. Dluhy českých domácností se tak stále zvyšují a varovné příklady, kam až mohou narůst, často bijí do očí. Mnozí přitom splácejí půjčky i dávno poté, co zakoupenou věc využili. "Část reklam na spotřebitelské úvěry považujeme v tomto kontextu nejméně za neetické, některé rovněž porušují zákon. Na webové stránce www.dtest.cz/galerie-uvery proto nyní upozorňujeme na nejkřiklavější případy," uvádí Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest.

Spotřebitelský úvěr je regulován samostatným zákonem, který řeší mimo jiné i to, jak má vypadat reklama na něj. "Pokud reklama na spotřebitelský úvěr obsahuje jakýkoliv údaj o nákladech, musí být její součástí i jasný, zřetelný a výstižný příklad, zahrnující zákonem stanovené informace," vysvětluje Miloš Borovička a dodává: "Zodpovědnější poskytovatelé uv! edou údaje alespoň malými písmeny, většina reklam ale zákon zcela ignoruje."

Právo nemůže řešit všechny myslitelné situace a tam, kde zákon končí, by měla nastupovat profesní etika a společenská odpovědnost firem. Problematice odpovědného zadlužování se věnuje řada projektů a na takzvanou finanční gramotnost vynakládají poskytovatelé úvěrů značné finanční prostředky, přesto reklama nabádá ke všemu jinému, jen ne k rozumnému užívání úvěrů. "Reklamy ve fotogalerii dTestu jsou z našeho pohledu nesmyslné či dokonce neetické. Galerie má mimo jiné poukázat na rozpor mezi etikou a marketingem společností," říká Borovička a vyzývá: "Kdokoliv narazí na neetickou reklamu, která nabádá ke zbytečnému zadlužování, může nám ji poslat na e-mail dtest(zavináč)dtest.cz."

  • Autor: Redakční poštou
  • Datum publikace: 18.12.2012
  • Článek zařazen do: Zajímavosti
  • Počet komentářů ke článku: 0 přidat komentář
  • Článek si přečetlo 1376 čtenářů

    Sdílet na Facebooku

© Stránka vygenerována za 0.0033 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz

Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha