Rubriky

Vyhledávání v článcích
Co hledáte ?



Provozuje:
icok


ikonka partnera
ikonka partnera
Dnes má svátek Albert je čtvrtek 21.11.2024



Novinky





Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Redaktoři školních časopisů v pražském Domě čtení vytvářeli reklamu

V pondělí 6. února se v pražském Domě čtení uskutečnil workshop pro redakce školních časopisů z mimopražských základních škol, které se zúčastnily soutěže Náš časopis 2011. Workshop na téma Čtenářská gramotnost a mediální výchova uspořádalo občanské sdružení Abeceda v rámci projektu Čtenářská gramotnost a projektové vyučování.

     Na workshop do Domu čtení – moderní pobočky Městské knihovny v Praze (www.mlp.cz/cz/kontakty/pobocky/dum-cteni-ruska/) přijely školní redakce z různých koutů České republiky: Puzzlík (ZŠ Šolleho, ČSA 626, Kouřim), Gag-Ben (ZŠ Benešova 585, Třebíč), Volaráček (ZŠ U Nádraží 512, Volary), Pijavice do lavice (ZŠ Velký Beranov 331), Jílovský školák (ZŠ Komenského 365, Jílové u Prahy), Školní noviny (ZŠ Jiráskovy sady 273, Příbram) a Šotek (ZŠ Proseč 260).


     Redaktory školních časopisů a jejich učitele přivítali organizátoři workshopu z o. s. Abeceda (http://www.abeceda-os.cz/) společně s knihovníkem Josefem Strakou. Akce začala společným shromážděním všech účastníků, na kterém jednotlivé redakce prezentovaly vlastní časopisy a vyměňovaly si zkušenosti z redakční práce.


      Poté se přes sedmdesát účastníků akce rozdělilo do čtyř skupin, ve kterých navštívilo tvůrčí dílny zaměřené na tvorbu reklamního textu. Žáci zde hodnotili účinek reklamních titulků, na konkrétních ukázkách reklamních textů vysvětlili, jakým způsobem dosahují tvůrci reklam svých cílů – zaujmout a vyvolat pozitivní emoce. Zamýšleli se nad volbou jazykových prostředků, kterými reklama oslovuje zejména jejich věkovou skupinu. Zkoumali také význam příběhu v reklamě.


     Redakční týmy pracovaly na tvorbě originální reklamy pro svůj školní časopis nebo školu. Zvolené formy propagace byly pestré – od humorné oslavné básně přes komiksy až po scénář k reklamnímu filmu. Dokončené práce žáků se stanou součástí ukázkových materiálů v elektronické učebnici pro žáky.


     Po tvůrčí dílně následovala společná beseda na téma Jak se dělá profesionální časopis, kde žákům na dotazy odpovídal šéfredaktor časopisu Můžeš (http://www.muzes.cz/) Jindřich Štěpánek a fotograf téhož časopisu Jan Šilpoch. Kromě drobných dárků, které redakce na závěr převzaly, si žáci i učitelé z workshopu odváželi nové zkušenosti a inspiraci pro další tvorbu.


     Workshop pro redakce školních časopisů byl součástí projektu Čtenářská gramotnost a projektové vyučování. Tento projekt je podpořen z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Více informací o projektu naleznete na internetových stránkách www.ctenarska-gramotnost.cz a www.sotkoviny.cz.

  • Autor: Redakční poštou
  • Datum publikace: 22.02.2012
  • Článek zařazen do: Volný čas
  • Počet komentářů ke článku: 0 přidat komentář
  • Článek si přečetlo 3658 čtenářů

    Sdílet na Facebooku

© Stránka vygenerována za 0.0042 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz

Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha