Dnes jsme pro vás v naší pravidelné soutěži o ceny pro mládež do 18 let připravili malý tetsím z všeobecných znalostí.
Zvládnete odpovědět pět otázek z všeobecných znalostí?
1) Petr Bajza je postavou z prózy:
a) Zbabělci
b)Postřižiny
c) Bylo nás pět
2) Český překlad slova kompenzace znamená:
a) zdůvodnění
b) náhrada
c) popření
d) ohrožrní
3) Ve které zemi byste hledali zámek Versailles?
a) ve Francii
b) ve Španělsku
c) v Itálii
d) v Rumunsku
4) Co jsou to hieroglify?
a) slovanské obrázkové písmo
b) klínové písmo
c) egyptské obrázkové písmo
d) označení pro starořecké písmo
5) Při reakci sodíku s vodou vznikne:
a) hydroxid
b) hydroxid a vodík
c) sůl a voda
d) sodík s vodou nereaguje
Správnou odpověď zadejte na adrese http://www.souteze.icok.info/ na našem portál Soutěže ICOK nejpozději do pátku 21. 8. 2009. Pro možnost odpovídání je na portálu nutné registrace a v ní vyplnit všechny povinné údaje. Ty je pak nutno při případné změně aktualizovat. Při zadávání odpovědí již nebudete psát pokaždé adresu pro zasílání výhry. Pouze je potřeba v odpovědi potvrdit prohlášení a přepsat ne na ano a při tom dodržet velikost malých písmen.
Dnes soutěžíme o knihu "Bonsaje" z nakladatelství Computer Press a plakátový magazín "Pán Prstenů - návrat krále" z nakladatelství Egmont.
Minule jste měli napsat svůj názor na státní maturity. Dle očekávání, když s emusí něco vymýšlet vlastní hlavou a nelze to mechanicky okopírovat z Internetu, codí odpovědí málo. Tak tomu bylo i tentokrát. Odpovědi přišly pouze tři. Proto vám je odcitujeme.
"Státní maturita ??? Na maturitu si sice ještě chvilku počkám , ale protože mě taky čeká a nemine, tak si všímám diskuze a sleduju protesty studentů. Já jsem totiž teprve v primě/ po prázdninách v sekundě / na 8letém gymnáziu, takže mám docela dost času. Myslím si, že by maturita měla mít dvě části .První by byl test z důležitých maturitních předmětů , který by byl společný pro všechny maturanty. Pak by se nestávalo, aby v souteži Chcete být milionářem soutěžící člověk neznal autora Kytice . Druhá část maturity by záležela na té konkrétní škole, lišila by se podle zaměření a typu studia . Pak každá škola by si stanovila priority, postup a vlastně připravovala studenty celou dobu studia na střední škole na vyvrcholení studia- na maturitní zkoušky . Výsledky by pak měly být pravidleně uveřejňovány a dostupných internetových stránkách . Rodiče by si pak mohli prohlédnout výslekdy celé školy a bylo by to i dost dobré před vlastním rozhodováním o typu střední školy. Docela by mě i pak zajímalo, kolik lidí z té a té školy se pak dostane na VŚ . Závěrem tedy chci říct, že si všeho všímám a sleduji i tyto diskuze. Státní maturita ? Ano spíše ale státní maturitní testy. No uvidíme, na co se budu za pár roků připravovat."
To nám napsal Matěj Hrabal, na kterého se usmálo štěstí a počítač jej vylosoval jako výherce. Matěj si vybral knihu Provence & Azurové pobřeží. Blahopřejeme.
Martin Bolek se na problém státních maturit dívá takto: "O státních maturitách nemám bohužel moc informací. Připadá mi, že nikdo nic moc nevím, dokonce nai učitelé ne. Sám nevím, co mám od nich čekat. Pokud by státní maturita umožnila vstup na vysoké školy bez přijímacích zkoušek, tak tohle by se mi líbilo. Jenže jde vůbec, aby studenti rozdílných škol měli stejné znalosti? Nemyslím studenti škol v různých městech, ale třeba studenti gymnázií a studenti různých odborných škol. A co maturita na učebních oborech? Přijde mi divné, že by maturita měla být pro tyto různé školy stejná. Protože asi ani v rozvrhu nemají studneti takto různých škol stejný počet hodin třeba matematiky. Ale zkouška by měla být pro všechny stejná. Buď bude teda lehká, aby ji mohl zvládnout každý. Nebo bude těžší ale to bude zase nevýhodné pro ty, kteří měli v rozvrhu hodin míň a předmětu se na škole méně věnovali. Z toho co vím se zatím si teda spíš myslím, že různé typy škol by měli mít své vlastní maturity."
Třetí soutěžící byla Teresa Neireiterová, která si myslí toto: "Podle me by maturita byt mela, ale mela by mit takovou formu, ze se bude hodnotit cela 8 leta dochazka na gymnaziu v bodech. Celkovy bodovy system by mel byt pro vsechny gymnazia stejny v cele Ceske republice. Tak by byla stejna uroven vzdelani. Pak napr. 100-90 bodu by byla 1, 89-80 bodu dvojka apod. .... takze by byla jedna celkova znamka z maturity. Na Vysokou skolu by mohli jit vsichni, co by meli prumer napr. do 1,2 bez prijimacek, od prumeru 2 prijimacky."
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0032 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha