Před pár dny se oběvil návrh na novelizaci zákona o České televizi, který by měl výrazně omezit reklamy v jejím vysílání a v dohledné době je zcela zrušit.
Před několika dny přišel poslanec ODS Langr s návrhem, aby se výrazně omezily reklamy v České televizi. Návrh na první pohled pěkný. Většinu z nás reklamy v televizi spíše štvou, než by nám prospěly. Vždyť si všimněme, že většinou jsou kvůli nim programy zpožděné a reklama začíná teprve v době, kdy má začínat film.
Podle návrhu se má reklama snížit na polovinu a tuším, že asi do dvou let má zmizet vůbec. Příjmy z reklamy ale tvoří nemalou část rozpočtu České televize. Takže, pokud tyto příjmy zmizí jsou dvě možnosti. Buď snížit výdaje a nebo sebrat peníze někde jinde. Pokud se sníží výdaje, bude to znamenat horší kvalitu vysílání, méně zajímavých pořadů apod.
Druhou možností, o které se hovořilo, je vyrovnat peníze z reklam zvýšením koncesionářských poplatků, což by znamenalo zhruba jejich dvojnásobnou výši. Co by to znamenalo? Část koncesionářů by televizi odhlásila. Někteří by se na ni třeba i přestali dívat, jiní by ji měli prostě načerno. Takže by peníze stejně nestačily. Poctiví koncesionáři by platili dvojnásobek za chudší televizní pořady.
Srovnáme-li Českou televizi a komerční televize, tak je tam reklamy výrazně méně. Hlavně není dávána doprostřed běžících filmů, takže se to dá vydržet. Televizní reklama byla už odedávna, takže jsme si na ní už asi zvykli. Zrušit reklamu úplně je sice pěkný nápad, ale jde o to, za jakou cenu.
Je-li poslanec Langer tak šlechetný, proč nepřidá další šlechetný návrh, který by umožnil jeho jistě pěknou myšlenku, dotáhnout do zdárného konce. Kdyby třeba poslanci obětovali 10% ze svých platů, určitě by nezchudli. Reklama by mohla opravdu zmizet a koncesionářské poplatky by se nemusely zvyšovat a kvalita vysílání by zůstala stejná.
A nebo je to jen populistický krok a současně msta? Vždyť tímto krokem by se zvýšily příjmy komerčním televizím, které by se určitě nějakým způsobem inicializujícím stranám odvděčily. A mít nakloněnu televizi, například při předvolební kampani, není určitě k zahození.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0030 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha