Jak se staví Český Telecom k neziskovým projektům? Podporuje je? Pokud ano, podle jakých kritérií? A co ostatní neziskové projekty?
Podporuje Český Telecom neziskové projekty? Mám-li na tuto otázku objektivně odpovědět, pak musím vzít v potaz jeho procentuální činy v celém spektru. Potom bude znít odpověď zcela jednoznačně NE. Naopak je hrobařem těchto projektů. Samozřejmě vše doložím konkrétními argumenty. Rozeberu i konkrétní vztah Českého Telecomu k dětem a mládeži.
Předražené služby monopolního Českého Telecomu umožňují Telecomu nakupovat velké množství reklamy, která však je ve většině případech navíc klamavá a demagogická. O tom již v tomto magazínu bylo psáno
Začnu jedním konkrétním případem. Informační centrum oddílů a klubů (ICOK), které je malým sdružením dětí a mládeže, chystá poměrně velkolepý projekt, kterým je internetstudio pro děti. Nabídka cen pro děti a studenty již od 24,-- Kč za hodinu je přímo fantastická. V internetstudiu je vše už přes tři týdny úplně hotovo a připraveno a jediné, na co se čeká, je, až Telecom zřídí do internetstudia pevnou linku a připojí jej na Internet.
Jak jsem již zmínil, ICOK je malé sdružení. Proto investice, které vložilo do internetstudia, které byly třeba k rekonstrukci, zabezpečení ale i nákupu software, které jsou nyní již kolem 150.000,-- Kč, jsou pro ICOK velkou zátěží. ICOK nemá možnost si vzít úvěr od banky, protože nemá čím ručit, proto půjčky jsou od členů a rodinných příslušníků. Nebýt rodičů ředitele ICOK Miloslava Fučka, kteří ač už jsou v důchodu (a jak známo, důchodci moc velké příjmy nemají), podporují celý projekt i svého syna, vše by už nenávratně padlo. Přesto, že Český Telecom ví o celé situaci, ví, jak nyní těžko zadlužený ICOK shání peníze nanájemné a další režijní služby, na které už náklady vznikají, nehodlá v této věci pomoci a vše urychlit. Při tom není žádán o pomoc finanční, ale pouze o pomoc tou formou, aby už konečně internetstudio připojil.
Jak jsem si ověřil, na Moravě trvá zřízení pevné linky 2 až 3 týdny. V Praze ji Telecom není schopen zřídit do dvou měsíců. To, že se žádost válela někde měsíc a do realizace bylo vše zadáno teprve před měsíce, mluví myslím také samo za sebe. Rovněž nechápu, jak může dojít ke skluzu realizace této přípojky o 5 dní, když byl ředitel ICOK ujištěn, že byla zařazena s nejvyšší prioritou. Nemohla ji tedy odsunout jiná zakázka. Aspoň pokud dobře chápu pojem nejvyšší priorita. Vůbec by mě ale nepřakvapilo, kdyby v Českém Telecomu bylo více druhů nejvyšších priorit. To je asi tak, jako za jistých dob, jsme si všichni byli rovni, ale někteří lidi si prostě byli rovnější. Tyto praktiky, jak je vidět, přetrvávají v monopolním Českém Telecomu dodnes.
Na projekt internetstudia se všem váže hned několik dalších projektů. Jejich realizátorem je z velké části opět ředitel ICOK, který v tuto chvíli pracuje až v neuvěřitelně komplikovanýcbh podmínkách. Přes den v kanceláři, kde vyřizuje běžnou administrativu a při tom chystá některé záležitosti. Pak si práci nosí na disku domů, aby vše zrealizoval na Internetu z domova v pozdních večerních či spíše nočních hodinách. Při "kvalitě" telefonních linek je to mnohdy práce skutečně vyčerpávající.
Co všechno tedy Český Telecom s internetsudiem brzdí? Dětská seznamka jede v provizorním provozu a je aktualizována pouze jednou týdně. Virtuální oddíl informatiky je projekt, který se neustále odkládá. Pochopitelně je už nad časové možnosti ředitele ICOK, který díky Českému Telecomu týdně tratí zhruba 15 hodin, které by mu zavedení pevné linky ušetřilo. Není vyloučeno, že se Telecomu podaří tento projekt zcela pohřbít, protože věčné odkládání jeho rozjezdu odradí dosavadní návštěvníky těchto sránek, kterých neustále ubývá. Při tom si myslím, že bezpečnost dětí na Internetu by si pozornost zasloužila. Zcela stagnuje další projekt, kterým je Fanklub Majáků. Zde je až s podivem, že Telecom hrobaří fanklub svého vlastního projektu, neboť na Majácích spolupracuje společně s Nadací Charty 77. Teno postoj nás ale nemusí příliš překvapovat, když vidíme, jak Telecom staví některé své reklamy, v kterých shazuje své staré služby na úkor nových, samozřejmně mnohem dražších služeb.
Problémy fanklubu jsou ve dvou rovinách. První je v tom, že fanklub vyhlásil soutěž o nejlepší článek v novinovníku. V dnešní době však porotota nezvládá člányk vybírat. Vše by vyřešila pevná linka, po které by předseda ICOK články stáhnul a dodal členům poroty už stažené. Soutěž je tak už ve více jak tříměsíčním skluzu, což samozřejmě děti značně demotivuje. Rovněž fanklub slibuje společně s Virtuálním oddílem uspořádání srazu. Ten lze těžko dělat v nepřipojeném internetstudiu. Sraz však bude samozřejmě pro internetstudio finančně ztrátový a tak finanční tíseň, do které tlačí ICOK neseriózní přístup Telecomu, může vést k zrušení těchto srazů v letošním roce.
Situace, do které dostává Telecom ICOK, likviduje též humanitární stránku těchto projektů. ICOK ve spolupráci se Sdružením klubů správných kamarádů ČR (SKSK ČR) rozjel projekt Internetklubu pro děti z dětského domova v Klánovicích. Ty chodlily zpočátku do internetstudia do Legerovy ulice, kde je doprovázel jako vedocí právě ředitel ICOK Miloslav Fuček. S ohledem na jeho současné vytížení, způsobené komplikovanými pracovními podmínkami, byla činnost zastavena. Čeká se pouze na rozjezd nového internetstudia, kam potom budou moct děti zdarma chodit. Přesáhne-li ale zadluženost ICOKu jisté meze, bude samozřejmě i tato skutečnost ohrožena. Bude-li platící klientela, ICOK ji bude nucen v zájmu splácení dluhů upřednostnit. A tak děti z DD Klávocice budou "díky Českému Telecomu opět čekat. Navíc není vyloučeno, že Český Telecom tímto postojem nakonec přinutí ICOK ke zrušení nebo minimálně odložení slev pro děti a studenty.
V rámcoi objektivity se samozřejmě podívám i na druhou stránku, tedy na to, co Český Telecom dělá. Velkou reklamu měly dětské telefonní karty. Jde beze sporu o užitečnou věc.Co to však Telecom stojí? Vůbec nic. Ten potisk není o nic dražší než běžný potisk telefonní karty. Co to Telecomu přinese? Reklamu a zvýšený zájem o telefonní automaty, které v dnešní době rozvoje mobilních telefonů, příliš velkou budoucnost nemají. Ostatně v některých západních zemích je jim již odzvoněno a začínají se rušit. Je jen otázka času, kdy tento trend dojde i k nám.
Projekt Majáky, o kterém jsem se již zmínil je beze sporu velmi užitečný a je velkým přínosem. Jde o první portál pro děti, který posléze byl následován Alíkem. Zde Telecom investoval do výpočetní techniky do nemocnic, které opak zadarmo připojil. Režii těchto pevných linek mu stejně zaplatí ostatní účastníci. Těch samozřejmě přibylo. Podíváte-li se do výtahů z výročních zpráv, tak zjistíte, jaká je skladba tržeb Českého Telecomu za loňský rok. Nestoupla nijak výrazně za telefonní hovory, které zdražily. Lidé prostě byli přinuceni méně telefonovat, protože kupní sílu obyvatelstva nelze omezit. Má-li člověk na vybranou se buď naobědvat nebo si zatelefonovat, většinou si vybere ten oběd, protože jíst se musí. Vzrostly ale příjmy z připojení na Interner. Na těchto příjmech se zcela jistě nemalou měrou podílejí děti, které "surfují" prostřednictvím telefoních linek na Majácích a Alíkovi a posléze pak na dalších serverech.
Vím, jaká je situace mezi dětmi v našem sdružení. Před uvedením do provozu Majáků na Internet sice chodily, ale nic moc je tam nezajímalo. Problémy se zvýšenými domácími účty příliš nebyly. Ty nastaly právě, když se uvedly do provozu Majáky, kde si děti začaly hledat virtuální kamarády. Účty se najednou díky Internetu zdvojnásobily až ztrojnásobily. Navíc dost dětí, které se dostaly v nemocnici na Internet, po návratu domů naléhají na své rodiče a většinou, je-li to jenom trochu možné, ho do roka doma mají. To vše je samozřejmě správné, protože je to budoucí trend Internetu. To vše ale plní příjmy Českému Telecomu, který o tom samozřejmě mlčí a dál nestoudně zvyčuje ceny.
Další humanitárním projektem Telecomu je Linka bezpečí. Ta je snad opravdu dělaná nezištně. I když přímé investice si také nevyžaduje a Telecom z ní má nemalou reklamu. Prostě přibylo jedno bezplatné tísňové volání pro děti. Běžná tísňová volání na policii, hasiče a záchranku mají i jiní operátoři. Je tedy jenom otázkou času, kdy i mobilní operátoři podpoří Linku bezpečí, protože mobilních telefonů mezi dětmi přibývá.
Neopomenutelný negativní vliv Českého Telecomu na děti je v jejich cenové politice, která zcela prokazatelně vychovává děti k ponocování. Rovněž je zajímavé škatulkování, podle kterého poskytne Český Telecom slevu na připojení organizacím, jejichž zřizovatelem je MŠMT ČR, ale ne občanským sdružením, které jsou neziskovými organizacemi a dělají to samé pro ty samé děti.Opět zde platí, všichni jsme si rovni, ale někteří jsou si rovnější.
Sami si z tohoto výčtu spočítejte, kolik zde najdete kladů a kolik záporů a potom ještě, kolik z těch kladů je nezištných. Některé souvislosti si totiž většina z nás ani neuvědomuje. Já osobně jsem si některé uvědomil, až když jsem se dozvěděl skaldbu příjmů Telecomu za loňský rok. Mám ale třeba i srovnání výdajů ICOK na telefonní poplatky za službu Internet 2000 za realizaci jeho projektů. Po té, co se naplno rozjely Majáky, které inspirovaly i některé projekty ICOK, vzrostly tyto poplatky z částky do 500,-- Kč (včetně tf. hovorů) na částky kolem 1.500,-- až 3.000,-- Kč měsíčně. Takže i ICOK dal nemalé částky utržit Telecomu, který možná během pár týdnů pohřbí nejenom jeho projekty, ale i ICOK samotný, protože jeho pokladna je už opravdu úplně prázdná.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0036 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha