V listopadu proběhne tradiční velké setkání vedoucích dětských kolektivů, na které se sjede do Ostravy přibližně tisícovka vedoucích.
Přípravy ostravské celostátní velké výměny zkušeností vrcholí. Koná se o prodlouženém víkendu od 16. do 19. 11. 2006. Tento termín je výhodný proto, že díky svátku 17. 11. může být CVVZ o jeden den delší, než v jiných letech. Prodloužením o jeden den rozšíříme dobu odborného programu, která tak vzroste prakticky na dvojnásobek.
Pořadatelem v Ostravě je Rada dětí a mládeže Moravskoslezského kraje (RADAMOK), která je od r. 2000 střešním (zastřešujícím) sdružením pro dětské a mládežnické organizace. V současnosti má RADAMOK 18 členů (tedy sdružení, individuální členství zde není možné) a 5 pozorovatelů. RADAMOK pořádá pro své členy i ostatní zájemce řadu akcí a zaměřuje se především na výchovu a vzdělávání vedoucích. Od roku 2001 pořádá Regionální vzájemnou výměnu zkušeností (RVVZ) v Městě Albrechticích. Té se účastní 60 – 120 vedoucích a program je obdobný CVVZ. Díky RVVZ a zejména díky prezentační akci BAMBIRIÁDA si RADAMOK vytvořil kontakty na všechna velké sdružení a další neziskové subjekty, které v oblasti volného času dětí a mládeže vyvíjejí své aktivity.
Pořadatelé předpokládají, že CVVZ v Ostravě se zúčastní 1000 – 1200 účastníků a k nim bude potřeba cca 200 pořadatelů. Na CVVZ v Ostravě chtějí poprvé vytvořit tzv. "denní účastníky", kteří nebudou na akci ubytováni a stravováni, protože pocházejí přímo z Ostravy nebo z nejbližšího okolí.
Pro účastníky bude připraveno cca 250 - 300 nejrůznějších programů (bloků v délce 90 minut) a vytvořen takový harmonogram, aby se současně realizovalo vždy asi 40 programů. Aby účastník mohl navštívit programy, které jej zajímají, budou se programy dvakrát i vícekrát opakovat. Většina z těchto programů bude v učebně, ale zařazeny budou i venkovní a doprovodné programy. Hlavní zaměření CVVZ v Ostravě bude na klasický výchovný program dětských oddílů, jeho současná úloha, realizace a propagace. Kromě tohoto nosného programu budou účastníci seznámeni s novinkami a zajímavostmi v oblasti deskových her, adrenalinových sportů, poznávání Ostravy a okolí apod.
S ohledem na zkušenosti předchozích ročníků je potřebné, aby se CVVZ konala "pod jednou střechou", v jedné budově velké školy. Účastníci CVVZ jsou zvyklí na ubytování ve školních třídách, kde nocují na karimatkách ve vlastních spacácích. Na jednoho účastníka je potřeba ve "spací zóně" cca 3 m2 na osobu.
Účastníkům i pořadatelům bude zajištěno celodenní stravování od snídaně v pátek 17. 11. do snídaně v neděli 19. 11. 2006. Na předchozích CVVZ bylo ověřeno, že jako snídaně je nejlepší styl "švédský stůl". Obědy a večeře je potřeba zajistit klasicky, u oběda polévka a několik nabídek hlavního jídla, na večeři několik nabídek teplých jídel. Nejméně jedno jídlo vždy bude vegetariánské. Kromě jídelny budou účastníkům k dispozici na občerstvení dva bufety, které budou mít provoz non stop po celou akci.
Pro zajištění programu budou využity další školní třídy v tzv. "denní zóně" na umístění všech vnitřních programů. Uspořádání tříd si vyřeší lektoři, ve spolupráci s nimi zajistí pořadatelé audiovizuální techniku. Je nutné, aby denní zóna byla dobře oddělena od spací zóny, proto bude umístěna v jiných patrech budovy. Kromě učeben bude k dispozici mnoho dalších prostor pro další programové nabídky účastníkům.
Tak velká akce, jako je CVVZ bude umístěna ve Střední škole technické v Ostravě – Hrabůvce. Především proto, že tato škola má dostatek učeben (cca 30 pro spací zónu a 30 pro denní zónu), ale také, že zde je i dostatek dalších prostor. Předpokládáme, že by jednotlivé aktivity mohly být umístěny:
• ve vstupní hale registrace účastníků a informační centrum,
• v tělocvičnách sportovní a pohybové programy,
• v bazénu nejen program výcviku "jak s dětmi v bazénu", ale také plavecký závod a relaxace účastníků, sprchy pro účastníky,
• v baletním sále countrybál pro účastníky,
• v salónku za baletním sálem klub pro lektory a VIP,
• ve sportovní hale závěrečný ceremoniál (zahajovací ceremoniál se bude konat venku), v kinosále koncerty zpěváků a skupin,,
• v menší tělocvičně bude umístěn klub deskových her,
• na chodbách školy výstavky nástěnek zúčastněných sdružení,
• v hale prvního patra doplňkový prodej a prezentační stánky.
Kromě toho hledají pořadatelé ještě vhodné umístění pro štáb akce, pro redakční radu časopisu a další prostory. Podle současných poznatků se jeví jako problémový bod kapacita jídelny, kdy pro účastníky je potřeba zajistit jídelnu o 200 – 250 místech. Předpokládá se, že při tříhodinové době výdeje obědů a večeří by se účastníci vystřídali a nemuseli dlouho čekat.
Skautská ochranná služba zajistí, aby všichni účastníci byli jednoznačně a viditelně označeni a aby do školy nemohla vniknout žádná nepovolaná osoba.
Chcete-li se CVVZ v Ostravě zúčastnit i vy, máte šanci. Stačí se podívat na stránku http://www.cvvz.cz, kde se můžete přihlásit, seznámit s programem i dočíst další informace.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0056 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha