Internetové kluby ČH@VE je název projektu zaměřeného na zlepšování podmínek vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně na rozvoj informační a počítačové gramotnosti a vzdělávání pomocí moderních metod s využitím ICT (informační a komunikační technologie).
Proč ČH@VE? „Čhave“ v romštině znamená děti. Projekt je primárně určen žákům 2. stupně pražských základních škol (vč. speciálních), kteří pocházejí ze sociálně znevýhodněného prostředí, s důrazem na žáky romské národnosti.
ü podpořit rozvoj informační a počítačové gramotnosti žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí
ü podpořit výuku a doučování těchto žáků pomocí moderních vzdělávacích metod s využitím ICT
ü posílit motivovanost ke studiu u žáků
ü podpořit profesní rozvoj pedagogických pracovníků pražských ZŠ (vč. speciálních) formou realizace komplexního školení
ü podpořit zvyšování kvalifikace romských pedagogických asistentů
ü vytvořit pedagogickou příručku „Jak pracovat s romskými žáky“
ü vytvořit metodiku „eLearning ve vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí“
ü žákům 2. stupně pražských ZŠ (vč. speciálních), kteří pocházejí ze sociálně znevýhodněného prostředí
ü pedagogickým pracovníkům pražských ZŠ (vč. speciálních)
ü romským pedagogickým asistentům, kteří působí na pražských ZŠ (vč. speciálních)
Na základních školách zapojených do projektu budou ve školním roce 2006/07 otevřeny Internetové kluby ČH@VE, ve kterých se budou děti z cílové skupiny pod vedením vyškoleného lektora učit pracovat s internetem jako vzdělávacím, informačním a komunikačním nástrojem.
V klubech budou mít děti k dispozici také online eLearningové výukové programy, pomocí kterých se budou připravovat do školy a dále vzdělávat. Tím bude zajištěna maximální šíře činností podporujících rozvoj informační a počítačové gramotnosti, jedné z klíčových kompetencí, které jsou zakotveny v Rámcovém vzdělávacím programu.
Významnou součástí projektu je komplexní školení lektorů, kteří budou v Internetových klubech ČH@VE působit. Jedná se o pedagogické pracovníky zapojených škol, konkrétně učitele a romské pedagogické asistenty. Školení bude mít 4 vzdělávací moduly pokrývající tato témata: multikulturní výchova a vzdělávání, práce s romskými dětmi, práce s internetem a využití eLearningu ve vzdělávání.
V rámci projektu vznikne praktická pedagogická příručka „Jak pracovat s romskými žáky“ a metodika „eLearning ve vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí“.
ü Scio, o.p.s. www.scio-ops.cz
ü Multikulturní centrum Praha www.mkc.cz
ü Občanské sdružení Slovo 21 www.slovo21.cz
ü Sdružení Dženo www.dzeno.cz
ü Informační centrum oddílů a klubů www.icok.icok.cz
Projekt Internetové kluby ČH@VE byl podpořen z Evropského sociálního fondu, státního rozpočtu České republiky a rozpočtu hl. m. Prahy prostřednictvím grantového programu JPD3. Evropský sociální fond napomáhá rozvoji zaměstnanosti podporou zaměstnatelnosti, podnikatelského ducha, rovných příležitostí a investicemi do lidských zdrojů. Projekt Internetové kluby ČH@VE se zaměřuje na rovné příležitosti ve vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Více informací o ESF a možnostech, které prostřednictvím grantových programů nabízí, naleznete na www.esfcr.cz.
Chcete se o projektu dovědět více? Kontaktujte hlavního organizátora projektu, obecně prospěšnou společnost Scio, o.p.s.
Kontaktní údaje:
Scio, o.p.s., Pobřežní 34, 186 00 Praha 8
e-mail: zmartaskova@scio-ops.cz
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0032 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha