Ani na Silvestra na vás nezapomeneme a přinášíme další hry do vaší kartotéky her. Jste-li s dětmi na zimním táboře, určitě přijdou hned vhod.
Skákání přes kozy L+T,5-10,nic
Bývala to oblíbená hra chlapců už ve středověku. Jeden se předkloní, opře si dlaně o kolena a ostatní hráči ho z krátkého rozeběhu přeskakují roznožkou. Několik malých pravidel mění prostý tělocvičný kousek v hru.
Například:
1. První přeskok musí být s dotykem obou dlaní zády kozy.
2. Druhý přeskok s odrazem jen jednou rukou.
3. Při třetím přeskoku se musí hráč jednou rukou odrazit od zad kozy, druhou lehce plesknou kozu po hlavě.
4. Při čtvrtém přeskoku má nechat na zádech kozy svoji čepici.
5. Při pátém skoku musí čepici za letu sebrat.
Novozélandské děti si tu starou hru různě obměňují.
1. Kdo kozu přeskočí, postaví se těsně za ní do stejného předklonu. Druhý hráč tedy skáče přes dvojitou kozu, třetí přes trojitou, a tak to pokračuje, dokud někdo svůj úkol nesplní a dlouhou kozu nedokáže přeskočit. Neúspěšný skokan musí udělat sám novou kozu, ostatní ho přeskakují a každý ho při tom plácne přes zadek. Pak začíná hra novým kolem.
2. Kdo kozu přeskočí, položí jí na hřbet svoji čepici. Další skokan přidá svou čepici a pyramida čepic vzrůstá tak dlouho, dokud ji někdo neshodí. Nešikovný skokan přebere úlohu kozy a hra začíná znovu.
3. Hra dvou tříčlenných družstev. Každé družstvo může skákat přes kozu vytvořenou jedním ze soupeřů tak dlouho, dokud se hráčům daří při přeskoku položit na hřbet kozy svou čepici. Všichni ve trojici se ve skákání střídají a za každý úspěšný přeskok si počítají bod. Když některý nešika nedokáže čepici správně položit nebo shodí čepici ze zad kozy, družstva si vymění role. Jestliže svůj úkol zdárně splní všichni tři skokani z jednoho družstva, vezmou si své čepice ze zad kozy, kozu udělá jiný soupeř a hra pokračuje.
Hrajete na body? Stanovte cílový limit - např. 50. Trojice, která bude mít stanovený počet bodů dřív, vítězí.
Krocení divokých koní, L+T,2,nic
Jeden hráč se předkloní a opře si ruce o kolena. Druhý se mu vyšvihne na záda, rukama se opře o jeho ramena, chodidla přitiskne k sobě vzadu za tělem předkloněného hráče (nesmí ho tedy nohama obejmout kolem pasu). Kůň pak začne poskakovat a snaží se jezdce shodit. Ruce drží stále na kolenou. Dotkne-li se jezdec země, prohraje. Jestliže však dřív pod ním kůň padne, jezdec vítězí.
Po krátkém odpočinku si promění úlohy. Měřte čas. Bude-li po druhém kole stav nerozhodný 1:1, vezměte v úvahu dobu, po kterou se jezdci udrželi na koni.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0032 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha