Rubriky

Vyhledávání v článcích
Co hledáte ?



Provozuje:
icok


ikonka partnera
ikonka partnera
Dnes má svátek Albert je čtvrtek 21.11.2024



Novinky





Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Rychlé šípy

Rychlé šípy je společenská hra s vontskou motivací, kterou mohou hrát dva až čtyři hráči. Koupil jsem ji v sobotu po návratu z výstavy Rychlé šípy do Stínadel a hned v neděli jsme ji s Honzou hráli.

     Rychlé šípy je hra, která je určena dvěma až čtyřem hráčům. Hra obsahuje dvě hry . Záhadu hlavolamu a Lov Bobříky síly. S Honzou jsme hráli Záhadu hlavolamu.

     Jak hra probíhá? Každý si vybere jednu figurku. Honza si vybral červenou a já modrou. Ta představovala náš postup v pátrání po Ježku v kleci. Podle návodu jsme vyřadili dvě ze tří karet Usměvavý četník, kterých musí být vždy o jednu méně, než je hráčů. V našem případě byla tedy ve hře pouze jedna tato karta.

     Během hry jsme se seznamovali s jednotlivými kartami. Nejdůležitější tu jsou postavy, které potyčkami mohou posouvat figurku dopředu. Jednomu hráči figurku posouvají, druhý se snaží bránit a tím postup soupeřovy. figurky zastavit nebo aspoň zpomalit.

     Například Mirek Dušín je hlavní postava. Jeho útočná síla je 1 a obranná síla 2. Pokud však kartu Mirka Dušína vyložíte s kartou místo ve stejné barvě, v jaké je Mirek Dušín, tedy v modré, je jeho útočná i obranná síla 5. Takovou modrou kartou místa může být například karta Klubovna. Obrannou i útočnou sílu je ještě možno zvýšit bonusovými kartami, např. Časopisem Tam - Tam, který zvyšuje útočnou i obrannou sílu o 1.

     Jak takový souboj ve hře probíhá? Honza např. vynesl Kartu Mirka Dušína a s ní kartu klubovna. Měl tedy útočnou sílu 5 a obrannou sílu také 5. Já naproti tomu vynesl kartu Haha Bimbi, což je červená postava s útočnou silou 3 a obrannou silou také 3. K ní jsme přiložil kartu Časopis sběrač, která má útočnou i obrannou sílu 1.

     Na kartách vynesených Honzou, který byl právě na tahu, bylo důležité útoční číslo, protože on útočil. To bylo 5. Na mých kartách, který jsem nebyl na tahu a pouze jsem mu v souboji bránil v pohybu figurky, bylo rozhodující obranné číslo. To bylo v mém případě 3 + 1 = 4. Takže Honzova figurka se posunula místo o pět políček pouze o jedno. Pokud bych ne Honzův útok nereagoval a nevynesl žádnou kartu, což je také možné, posunula by se Honzova figurka o počet útočné síly jeho karet, tedy o plných pět tahů.

     Zajímavou roli ve hře mají karty Příhoda. Do této série patří např. karta Vontská rada, která umožní hráči posunout svoji figurku na místo, které odpovídá pozici figurky protihráče a naopak jeho figurku posunout na pozici, která odpovídala pozici jeho figurky. Mezi Příhody patří i karta Usměvavý četník, která ruší výsledek jednoho souboje a nikdo v tomto tahu figurku neposouvá.

     Specifickou roli mají karty Předmětů. Například Červenáčkův fotoaparát posune buď cizí figurku na nejbližší modré pole zpět směrem ke startu a nebo svoji figurku na nejbližší modré pole směrem k cíli. Např. karta Bublina vám zase umožní vyložit dvě modré postavy současně. Jinak totiž můžete v každém kole vyložit pouze jednu postavu a vykládáte ji vždy až na závěr svého tahu, čímž realizujete již zmíněný souboj.

     Hru vyhrává ten, kdo postaví svoji figurku nejdříve na místo Ježka v kleci, které je uprostřed hracího plánu. To se nakonec povedlo nejdříve mě a tak jsme vyhrál.

     Hru jsme s Honzou hráli přes hodinu, ale patrně proto, že jsme se dopustili některých drobných nepřesností, kterých jsem si všiml až po hře, když jsem si znovu důkladně pročítal pravidla. Předně jsme hráli na to, že poslední hod musí být přesně na políčko ježka v kleci, avšak v pravidlech se píše, že to lze, i kdyby měl hráč možnost se posunout o větší počet polí.

     Ve hře jsme dále chvíli tápali nad tím, zda lze použít v průběhu souboje jinou kartu. V jednom případě ji Honza použil, ale mé konečné vítězství to nakonec neohrozilo a došlo nám, že to nejde. Hráč se může mimo svůj tah pouze bránit při souboji.

     Další věc, kterou jsme v pravidlech při naší první hře přehlédli je, že hráč smí mít pouze osm karet a přebytečné karty odhazuje pryč. S více kartami v ruce pak samozřejmě hra trvá podstatně déle, protože lze lehce každý souboj odrazit. Na situaci, kdy Honza neměl žádnou postavu, a já mohl proniknout k Ježku v kleci, jsem tak čekal hodně kol. Ukončení hry ještě komplikovalo to, že jsem hráli na přesnou sílu odpovídající počtu políček do cíle, což ztěžuje proniknutí do cíle, stojí-li figurka od něj jedno až tři políčka.

     Hra se nám líbila a myslím, že po odchytání počátečních nedostatků se nám bude dařit lépe a bude mít podstatně větší spád. Určitě jedna z neinternetových soutěží v Centru volného času Kamarád bude věnována turnaji v ní.

  • Autor: Fuček Miloslav
  • Datum publikace: 10.11.2003
  • Článek zařazen do: Zajímavé nabídky
  • Počet komentářů ke článku: 1
  • Článek si přečetlo 4849 čtenářů

    Sdílet na Facebooku

© Stránka vygenerována za 0.0394 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz

Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha