Rubriky

Vyhledávání v článcích
Co hledáte ?



Provozuje:
icok


ikonka partnera
ikonka partnera
Dnes má svátek Albert je čtvrtek 21.11.2024



Novinky





Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Budoucnost Dětského světa Internetu

Od ukončení internetové soutěže Dětský svět Internetu uplynulo již několik dní. Během nich se nám podařilo zjistit názory některých spolupartnerů soutěže a tak se pomalu rýsuje budoucnost této soutěže.

     Hned po skončení soutěže jsme obeslali servery, které se spolupodílely na soutěži a položili jsme jim několik otázek. Ve statistice těchto odpovědí dáváme našim partnerským serverům dohromady jeden hlas, aby statistiku příliš neovlivňovaly. Na náš průzkum odpověděla zhruba polovina serverů.

     Zjišťovali jsme, jaký byl důvod zapojení do soutěže. Ve většině případů to bylo logicky možnost propagace svých stránek mezi dětmi, dále se podílet na zajímavé soutěži a také podpora vzájemné spolupráce serverů pro děti, kterou měla soutěž mezi svými cíly.

     Dále nás zajímal názor zúčastněných serverů na smysl soutěže za situace, která nastala, tedy že se jí zúčastnilo málo dětí. Připomínám, že registrováno bylo 80 soutěžících a aktivně se do soutěže zodpovězením alespoň jedné otázky zapojilo pouze 20 soutěžících, z nichž necelá polovina zodpověděla tolik otázek, aby měla šanci na výhru.

     Mile nás překvapilo, že většina soutěžních serverů je přesvědčena, že i přes to soutěž smysl měla. Pouze zástupci dvou serverů jsou přesvědčeni, že při malém počtu soutěžících smysl neměla. I přes to se téměř všichni mají zájem v budoucnu zúčastnit soutěže znovu, někteří to podmiňují určitými změnami. Mezi nimi se např. vyskytuje větší propagace soutěže, zajištění většího počtu soutěžících (to ale nelze nikdy předem zaručit), omezení počtu soutěžních serverů a zatraktivnění cen.

     Vezmu-li to od zadu, rozhodně nechceme z této soutěže udělat ryze komerční soutěže, v které se budeme podbízet dětem za několikeré kliknutí, které by jim zabralo co nejméně času a co nejméně námahy. Domníváme se, že hlavním pozitivem, které si děti, které soutěž vzaly za své a poctivě navštívily všechny servery, odnesly, je to, že se seznámily se zajímavými servery a hlavně se naučily a procvičily ve vyhledávání informací na Internetu a to přímo na dané stránce. Zde to chtělo pouze trpělivost a výhodou byla jistá logika, která jim napověděla, že je-li otázka na dobu trvání oddílu, najdou ji nejspíše v sekci historie, je-li otázka na cenu hodiny Internetu pro děti v Internetstudiu pro děti a mládež, najdou ji nejspíše pod odkazem Ceník apod. Děti se mohly procvičit i v tom, že každá vstupní stránka může být jiná, někde se vstupuje přes logo, někde přes pozvánku "Vstupte" a někde to může být třeba přes vlaječku, kterou si zvolíme řeč, v které chceme informace číst.

     Jestliže děti nad soutěží trávily zhruba dvě až tři hodiny v celkovém rozmezí dvou týdnů, po které soutěž trvala, domníváme se, že ceny v hodnotě do 300,-- Kč, jsou dostatečně atraktivní. Navíc sehnat atraktivnější ceny je problém, z pěti oslovených sponzorů akceptoval naši žádost pouze jeden. Ostatní ceny byly dodány ze starších zásob a přímo naším internetstudiem.

      Touto soutěží tedy chceme mimo jiné dětem ukázat, že na světě jsou nejenom peníze, ale že existují i jisté mravní principy a duchovní hodnoty a to i za tu cenu, že se do ní nebudou zapojovat povrchní děti, které si raději o věc, kterou vidí, že je mezi cenami, řeknou rodičům a ti jim ji hned bez řečí koupí. Soutěž má pro dítě smysl tehdy, když ho baví soutěžit a ne aby se do ní zapojovalo pouze kvůli ceně a samotnou soutěž bralo jako nutné zlo. Před takovými dětmi by se totiž zúčastněné servery stejně nezviditelnily, protože ani jeden z nich nenabízí dětem povrchní obsah, který by povrchní děti zaujal, aby se na ně vracely.

     Plně souhlasíme s tím, že je třeba mít pro soutěž větší propagaci. Ta se nám podařila pouze částečně. Vyšla nám tisková zpráva na České škole, dále jsem našli zmínku ještě na jednom učitelském serveru, na který jsme náhodně narazili přes statistiky. Probíhala bannerová kampaň přes reklamní systém Billboard. Reklamní banner na soutěž byl zobrazen na 46 zúčastněných serverech. Informace o soutěži šla na poradu ředitelů základních škol Prahy 4 a velké množství letáčků bylo rozdáno přímo v Praze na Bambiriádě. Zde také o této soutěž denně informoval časopis Kamarád, který byl zdarma distribuován v denním nákladu zhruba 500 kusů.

     V propagaci příštího ročníku se budeme snažit navázat větší spolupráci se základními školami, protože jde současně o vzdělávací soutěž, která by mohla být i vhodnou náplní jedné či dvou hodin informatiky. Sám jsem byl svědkem vyplňování této soutěže několika dětmi u nás v internetstudiu a tak vím, že pro učitele informatiky by to byl dobrý podnět k tomu, co dělá jeho žákům problémy a na co se zaměřit v dalších hodinách informatiky. Někdy je to třeba právě to, že děti neumí do stránky vstoupit a nebo odejdou ze stránky přes reklamní banner, aniž by si uvědomily, že se dostaly na úplně jinou stránku. Navíc také dost často děti nesledují celou plochu obrazovky a tak jim unikají informace umístěné např. v rohu obrazovky.

     Účast 46 serverů je pro soutěžící děti poměrně dost z hlediska počtu otázek, na které mají odpovědět. Omezovat ale počet serverů, přináší problém výběrového řízení, které nemůže být nikdy zcela objektivní. Proto bychom touto cestou šli nerady a raději zvolili jiné řešení. To se nabízí v tom, limitovat jednotlivé ceny bodově a tak umožnit soutěžícímu, aby vyhrál třeba i dvě či tři ceny, oproti soutěžícímu, který nebude ochoten soutěži věnovat tolik času a spokojí se s jedinou cenou. Zde se rodí i nápad, odstupňovat otázky bodově na 1 až 3 body podle obtížnosti. Např. na Speed Expressu byla otázka, kolik má magazín rubrik, k čemuž stačilo se podívat do levého sloupce a rubriky spočítat. Na jiných serverech pak bylo třeba odpověď hledat složitěji a třeba i v delším textu. Druhou variantou je dát k serverům popis, takže by si soutěžící přednostně vybíral servery z oblasti, které ho zajímají.

     Letošní první ročník se zrodil velice rychle a byl zrealizován během necelého týdne. To s sebou neslo i problémy v dodatečné komunikaci s webmastery serverů a vysvětlování, jak má být umístěno logo a jak otázka. Pro příští ročník již máme zkušenosti. Navíc s předstihem umístíme logo s otázkou na naše partnerské servery, které pak budou příkladem, jak to má vypadat.

     Obdobně soutěžní sekce byla nejprve spuštěna v provizorní podobě, než ji stačil webmaster eKamaráda vytvořit v definitivní podobě a zapracovat do magazínu. V důsledku toho se potom asi dva či tři dny nezobrazovaly ceny, o které se soutěžilo, nebyly zatím dopracovány všechny vnitřní statistiky, které jsme potřebovali, takže úspěšnost serverů či průměrný věk soutěžících jsme nakonec počítali ručně.

     Vraťme se ale k průzkumu serverů. Většina z nich věří, že opakování soutěže má smysl. To nás také vedlo k předchozím úvahám o tom, jak soutěž vylepšit. Část těchto podnětů přišla o webmasterů zúčastněných serverů a ty nás inspirovaly k dalším námětům.

     Většina serverů soutěž na návštěvnosti nepoznala, některé zaznamenaly nepatrný vzestup. Výrazný vzestup návštěvnosti zaznamenal akorát Magazín eKamarád, který byl východištěm soutěže. Zde byl vzestup dvojnásobný.

     Další nápad, který máme je, že by soutěž měla trvat delší časový úsek. To totiž může umožnit se soutěží lépe pracovat i učitelům v hodinách informatiky. Optimum by bylo asi měsíc, tedy aby soutěž začala již 1. května a končila opět na mezinárodní den dětí 1. června. Při tom by opět zůstal poslední týden po Bambiriádě jako týden, kdy by už nové odkazy na stránky nepřibývaly. Kategorizaci stránek se budeme snažit dělat rovnoměrně podle kategorií, jak stránky vymezila Webparáda, tedy A - zábavní servery, B - informační servery, C - stránky oddílů a kroužků a D - stránky sdružení dětí a mládeže. Přibude pak kategorie E - ostatní, kam lze zařadit stránku např. sponzora soutěže apod, pokud nebude spadat do jiné kategorie.

     Příprava 2. ročníku soutěže by dle našeho názoru měla vypuknout už v lednu náborem serverů, shánění mediálních partnerů a sponzorů. Tím by měla být propagace výrazně lepší a doufejme, že se zapojí další zajímavé servery, které budou mít dětem a mládeži opravdu co nabídnout. V úvodním kole se to myslím povedlo, bohužel této nabídky využilo minimum dětí.

  • Autor: Fuček Miloslav
  • Datum publikace: 13.06.2003
  • Článek zařazen do: Soutěže
  • Počet komentářů ke článku: 0 přidat komentář
  • Článek si přečetlo 2513 čtenářů

    Sdílet na Facebooku

© Stránka vygenerována za 0.0032 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz

Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha