Contactel opakovaně protestuje proti vybírání desátku
Contactel, vedoucí poskytovatel telekomunikačních služeb a řešení, na dnešní tiskové konferenci opakovaně vyjádřil svoji nespokojenost se stávajícím stavem cenových podmínek pevné volby operátora.
Contactel je hluboce přesvědčen o neoprávněnosti a neodůvodněnosti desátku ve výši 6 haléřů, účtovaného Českým Telecomem za každou minutu volání prostřednictvím pevné volby operátora. Proto požaduje jeho zrušení.
Tento příplatek údajně pokrývá náklady na výměnu softwaru v ústřednách Českého Telecomu. Contactel je však přesvědčen, že Český Telecom je ze zákona povinen zpřístupnit výběr operátora bez nároku na kompenzaci dodatečných nákladů. Tento názor potvrzuje i praxe v zemích EU, kde podobný příplatek je uplatňován pouze v Portugalsku (0.03 Kč), ve Velké Británii (0.01 Kč) a v Holandsku (0.07 Kč). Oproti zemím EU je přitom již samotná výše propojovacích poplatků v České republice téměř dvojnásobná. Pro zákazníky to znamená i vyšší ceny za volání, neboť propojovací poplatky i příplatek se přirozeně promítají do koncových cen pro zákazníky.
"Věříme, že regulátor tuto disproporci odstraní při stanovení nových propojovacích poplatků, které sníží na úroveň odpovídající běžné praxi v zemích EU," řekl Michal Čupa, generální ředitel Contactelu.
Společnost Contactel byla založena v roce 1999 jako společný podnik ČESKÝCH RADIOKOMUNIKACÍ, a.s. a Tele Danmark A/S. Cílem společnosti Contactel je stát se vysoce kvalitním a vyhledávaným telekomunikačním provozovatelem. Contactel nabízí plné portfolio internetových, datových a hlasových služeb a s postupnou liberalizací dále rozšiřuje svoji nabídku.
Od června 2000 je Contactel členem prestižní evropské asociace European Foundation for Quality Management. Od října 2001 je kvalita jeho práce mezinárodně certifikována podle ISO 9001:2000.
PR CS 030122 CZ