Rozjezd nové verze Dětské seznamky je poměrně rychlý. O tom svědčí počty nových inzerátů a návštěvnost. Jak si děti zvykly na novou podobu a nové funkce?
Dětská seznamka získala po více jak dvou letech provozu svoji novou on line podobu. S tímto krokem přišel samozřejmě i úplně nový vzhled.
Přesto, že jsou děti na prázdninách, přibývá zde téměř každý den alespoň jeden nový in
zerát. Přitom v původní verzi ke konci školního roku vycházel nový inzerát průměrně na dva dny. Aktualizace samozřejmě tak často nebyly, protože se vše dělalo ručně. Dětská seznamka byla v té době aktualizovaná zhruba jednou týdně, v době příprav přechodu pak až jednou měsíčně. On line verze přinesla možnost zveřejnění inzerátu do několika hodin po jeho podání.I návštěvnost Dětské seznamky spíše roste, přesto, že jsou prázdniny. Hlavní nápor se samozřejmě očekává v září, kdy opět začne škola a děti s
e vrátí z prázdnin. Na toto období je také naplánována i bannerová reklamní kampaň."Aktualizace jsou sice rychlejší, ale již nejsou například opravovány v inzerátech pravopisné chyby, jako tomu bylo dříve", prozrazuje administrátor Dětské seznamky Miloslav Fuček. "Děti naopak mají nyní větší volnost při tvorbě textu inzerátu. Před tím fungovala určitá šablona, které jsme se drželi. Pro děti to ale přináší problém těm, kdo si nepřečtou návod a ani opakovaná upozornění. Pak dochází k paradoxům, že někdo píše, že si chce psát s kamarádem ze stejného kraje, ale přitom svůj kraj do textu inzerátu neuvede. Vyplnil totiž pouze údaj pro vyhledávač, který se nezobrazuje, na což je na několika místech upozorněno. Ještě častější jsou případy neuvedení věkového rozmezí hledaného kamaráda do textu inzerátu, ale pouze do vyhledávací centrály. Kdo ale nečte a pouze kliká, o tom samozřejmě neví. Při tom vyhledávácí centrálu využívá jenom část návštěvníků, někteří raději hledají klasickým způsobem. Mimo to, dokud bude na seznamce více inzerátů převedených z původní verze, které údaje pro vyhledávací centrálu nemají vyplněny, není používání vyhledávací centrály smysluplné. Její použitelnost bych odhadoval tak za půl rolu až rok. Možná totiž zkusíme sami některé údaje doplňovat, ne všechny ale jsou známy. "
Neradi čtoucí děti dávaly na Dětskou seznamku inzeráty i dříve. V té době se to vyřešilo, pokud to šlo, prot
ože inzeráty byly ručně upravovány do určitého šablonovitého tvaru. Návod, který někomu může připadat příliš polopatistický, byl ale sestaven na základě toho, s čím se administrátor na Dětské seznamce ze strany dětí opravdu setkal. A to tam ještě není úplně vše, mezi poslední perličky patří emailové adresy bez @ a toho, co je za ním. Takovéto inzeráty nebyly ani zveřejněny, protože by neměly smysl.Na Dětské seznamce je nyní bezmála 800 inzerátů. Pomalu se blíží tisícovce. Nová verze umožňuje lépe odstraňovat duplicity v kategoriích. Některé děti jsou samozřejmě pohodlné a tak, než by si zaktualizovaly starý inzerát, raději si podají do téže rubriky nový. Už od počátku platilo, že v jedné rubrice mohl mít každý jenom jeden inzerát. Nyní při schvalování nových inzerátů jsou prováděny kontroly duplicity na emaily a pokud jsou v jedné rubrice opakovaně a jsou pro stejného inzerujícího (samozřejmě se počítá s možností, že mohou dva sourozenci inzerovat pod stejným emailem), staré inzeráty jsou odmazávány.
"Časem budeme muset asi řešit i hodně staré inzeráty, které si kdysi někdo podal a buď na ně zapomněl nebo je příliš pohodlný jej rušit. Těžko ale stanovit nějaký limit, po kterém inzeráty prostě mazat. Zatím je to otevřenou záležitostí", říká administrátor.
Děti začínají využívat nové bezpečnostní funkce, kterou je inzerát pod značkou. Ten umožňuje zejména menším dětem, zachovat v tajnosti svůj email a prozradit ho až na základě nabídky k dopisování, která přijde přes formulář. Pokud se dítě rozhodne na tuto nabídku odpovědět, musí již svůj email prozradit. Pokud neodpoví, zůstane tomuto návštěvníkovi jeho email utajen.
Protože dnešní děti asi opravdu hodně nerady čtou a píšou delší texty, zůstává zatím v pozadí zájmu soutěž, která končí 31. 8. 2002. Ta je totiž zaměřena literárně na zážitky s Internetem a virtuálním kamarádstvím. Jako ceny jsou velice zajímavé filmy na videokazetách, které věnovala firma Davay. Soutěž byla již jednou prodloužena.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0032 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha