Kinderiáda a Ferrero
Kinderiáda je spjata s firmou Ferrero, která s tímto nápadem přišla a zasponzorovala ho. Ostatně není to jediná podobná aktivita této firmy.
Společnost Ferrero se představuje
Historie Ferrero Group
Zakladatel rodinné firmy Ferrero, Pietro Ferrero, se narodil v roce 1898 v italském městě Farigliano v provincii Cuneo. V roce 1942 otevírá v Albě, malém městečku v piemontské provincii Langhe, elegantní bar s cukrárnou. Zatímco se jeho manželka Piera Cillario zabývá řízením všech aktivit spojených s obchodem, Pietro Ferrero, uzavřen ve své laboratoři, začíná vymýšlet nové druhy sladkostí.
Zuří 2. světová válka a i základní suroviny jsou vzácností. Pietro Ferrero má však geniální intuici pro využití darů své země. Z lískových oříšků, kterých je snad jako jediných v té době v provincii Langhe dostatek, vyrobí pochoutku "Pasta Gianduja". Tento oříškový krém výborné chuti, vhodný i k namazání na chléb a ještě navíc za dostupnou cenu, otevřel dlouhou pouť, která přináší převrat v cukrářství - objevují se cukrovinky vysoké kvality, které jsou dostupné všem vrstvám společnosti.
Rok po skončení války, v květnu 1946, byla společnost Ferrero oficiálně zapsána u italské obchodní komory. Od té doby díky podnikatelskému nadšení a schopnostem Pietra Ferrera a za velkého přispění manželky Piery nabírá její růst stále více na intenzitě. Ve společnosti se velmi angažuje i Giovanni Ferrero, Pietrův mladší bratr, který začíná budovat první obchodní síť a se svou malou dodávkou zásobuje zákazníky výrobky Ferrero.
V 50. letech se původně malá rodinná firma dále rozrůstá a do týmu se zapojuje Michele Ferrero, syn zakladatele. Po rodičích zdědil lásku ke světu sladkých pochoutek, a ta ho inspirovala k dalším inovacím naplňujícím přání i potřeby spotřebitelů. Z Alby se firma Ferrero postupně rozšířila do celé Itálie. Na konci 50. let je už velkou průmyslovou a obchodní společností s tisícem zaměstnanců a s Michelem Ferrero v čele. Otevřením výrobního závodu v německém Allendorfu se Michelovi podařilo překročit hranice Itálie, a Ferrero tak zahajuje svou expanzi na zahraniční trhy.
Aby výrobky byly vždy čerstvé a jejich kvalita maximální, ukazuje se nezbytné vyrábět blíže odbytištím. Na druhé straně být přítomen na různých trzích znamená také přicházet s novými nápady pro široký a různorodý okruh zákazníků a nabízet jim skutečně unikátní výrobky. Ferrero Group staví svou filozofii na spojení následujících hlavních principů:
1. Uvádět na trh pouze jedinečné výrobky s jedinečnými vlastnostmi. Výrobky musí být tak originální, aby jen těžko mohly najít konkurenci. Snahou není mít tisíce výrobků, ale jen několik, jichž si každý všimne. Ferrero se specializuje na jedinečný a exkluzivní sortiment vyráběný s využitím originálních technologií.
2. Výrobky se prodávají jen čerstvé.
3. Ve všech státech je nutné prodávat výrobky Ferrero ve stejné a co nejvyšší kvalitě. Naprosto samozřejmý je systém přísných kontrol kvality. Ta se sleduje jak u základních surovin ve výrobních závodech, tak u hotových výrobků na místech prodeje, kde se kontroluje jejich čerstvost, rotace apod. Je například běžné, že v oblastech, kde nejsou zajištěny optimální klimatické podmínky, je prodej čokolády v letní sezóně pozastaven, aby zůstala zachována požadovaná kvalita výrobků.
Výše uvedené zásady byly dodržovány při vývoji a výrobě všech výrobků Ferrero. V roce 1957 spatřila světlo světa první Ferrero pralinka, Mon Cheri, která se během několika málo let stala známou po celém světě. Poté následoval vznik značky Kinder, zahrnující výrobky bohaté na mléko, které jsou určeny především dětem. I pralinka Ferrero Rocher v sobě spojuje dlouholeté poznatky a zkušenosti. Jejím uvedením na trh sklidilo Ferrero Group světový úspěch. Jméno Ferrero se stává známým na všech kontinentech od Evropy přes Asii a Ameriku až po Austrálii.
Ferrero Česká, s.r.o.
V rámci expanze Ferrero Group byla v Praze v červenci roku 1994 založena tradingová společnost Ferrero Česká, s.r.o. Ta se dnes, po sedmi letech působení na tuzemském trhu, řadí mezi jednu z nejuznávanějších obchodních společností v České republice.
V srpnu 1997 se firma rozšířila a byla otevřena její reprezentační kancelář v Bratislavě, která má za úkol zjišťovat potenciál slovenského trhu a koordinovat zásobování a marketingové aktivity na Slovensku.
Společnost Ferrero Česká, s.r.o., zaměstnává více než 50 pracovníků a v současnosti se řadí mezi přední firmy, které na českém trhu obchodují s cukrovinkami.
Výrobky distribuované na českém a slovenském trhu jsou dováženy převážně z Polska, Itálie a Německa. Aby se dostaly ke konečnému spotřebiteli v požadované kvalitě a množství a v čase, kdy si je zákazník žádá, bylo nezbytné vybudovat efektivní a rozsáhlou distribuční síť. Ke zkvalitnění služeb zákazníkovi a k dosažení jeho větší spokojenosti přispěl od 1.9. 1999 přechod na systém přímé distribuce, která je zajišťována prostřednictvím týmu obchodních zástupců. Tento systém distribuce umožňuje v rámci českého trhu kontrolu a optimalizaci celého distribučního řetězce, a je tak zárukou dodržení standardů Ferrero a zachování maximální kvality nabízených výrobků.
Společnost Ferrero klade ve všech zemích své působnosti velký důraz na rozvoj charitativních aktivit a také na sponzoring sportovních a kulturních akcí.
Společnost Ferrero a sponzoring
Společnost Ferrero Česká se snaží citlivě reagovat na požadavky a problémy země, v níž působí. Proto se již několikrát objevila jako sponzor různých sportovních nebo kulturních akcí a projektů sociálního charakteru.
Sport
Fotbalová Liga mistrů: 1997 - 2000 Nutella oficiálním sponzorem této soutěže, a to ve všech zemích, kde je společnost Ferrero Group zastoupena.
Extraliga ledního hokeje dorostenců: od roku 2000 Nutella oficiálním sponzorem nejvyšší hokejové dorostenecké soutěže v Čechách.
Formule 1: Tic Tac dodavatel svěžesti týmu Ferrari
Praga Academica: sponzoring lehkoatletické soutěže v roce 1997
Kinderiáda (Kinder Olympiáda) - vlastní sportovní projekt
Kultura
Fórum 2000 - Ferrero sponzorem mezinárodní konference o globalizaci, která se konala na pražském Hradě v roce 1998
Rudolf II. (1996-97) - spoluúčast na organizaci výstavy
Setkání - Encounter 2000: Raffaello podporuje soutěžní festival divadelních škol. Tato podpora je výsledkem poznání, že není třeba upínat se jen k událostem, u nichž lze díky osobnostem s již zvučnými jmény předpokládat vysokou návštěvnost Svůj díl pozornosti proto věnujeme i akcím, které sice nemají za cíl oslovit masy příznivců; jejich kvalita a záměr si však naši podporu rozhodně zaslouží. Tak jako ve sportu jsou turnaje různých věkových kategorií příležitostí k předvedení toho, co se mladí hráči naučili, i tato přehlídka studentských souborů dává prostor pro porovnání již nabytých schopností a dovedností. Nescházejí se tu totiž nelítostní soupeři, ale lidé se společným zájmem, a tím je divadlo. Raffaello je dozajista tou pravou pralinkou pro takováto setkání.
Praga Mystica - Ferrero jedním z hlavních partnerů této výstavy, která je součástí projektu Praha - evropské město kultury roku 2000
Výstava Jiřího Trnky - Ferrero hlavním sponzorem této výstavy (rok 2000)
Projekty sociálního charakteru a charita
Pomozte dětem: Kinder Surprise poskytl opakovaně finanční dar projektu, který pořádá Česká televize a Nadace rozvoje občanské společnosti s cílem získávat a rozdělovat finanční prostředky na podporu znevýhodněných dětí
Ferrero Česká opakovaně poskytuje své výrobky Nadaci Terezy Maxové a také dary různým nemocnicím v Praze a Kladně, které jsou určeny především dětem. Spolupracuje také se školami, dětskými domovy, církevními organizacemi, s Českým výborem pro UNICEF a s Červeným křížem. Ferrero Česká, s.r.o., přispěla několika dary i sdružení Naděje, jež se zabývá pomocí bezdomovcům. Značka Kinder od roku 2000 finančně podporuje projekt Českého institutu sociálního sponsoringu, který poskytuje dvěma ústavům sociální péče tranzitní automobily.
Český atletický svaz - odborný garant Kinderiády
Projekt Kinderiáda
Projekt Kinderiáda" byl stejně jako v letech minulých i v tomto roce připravován ve spolupráci s Českým atletickým svazem, nejvyšším představitelem atletiky v České republice. Český atletický svaz je odborným garantem soutěže, který pomáhá nejen odbornou radou, ale zároveň koordinuje činnost pořadatelů jednotlivých kol.
Český atletický svaz
Český atletický svaz, který je dobrovolným sdružením atletických oddílů a klubů, vznikl již v roce 1897. Je to svaz s tradicí, který se ovšem nebrání novým trendům a směrům. Organizuje atletické soutěže v České republice, zastřešuje veškeré atletické dění v ČR, včetně péče o atletickou reprezentaci. O činnosti svazu tedy "nepřímo" hovoří i úspěchy a medaile předních českých atletů v mezinárodních soutěžích. Svaz se pochopitelně neomezuje pouze na to, aby se staral o své špičky, ale podporuje atletiku v celé její šíři, protože pouze ta může do budoucna zajistit rozvoj a úspěšnost atletiky. V této souvislosti chce ukázat, že je svazem, který se přibližuje lidem. Chce přesvědčit rodiče dětí, že atletika je sport, který by měl jejich děti zajímat. Že jde o sport zajímavý, který má budoucnost.
Podpora sportovních projektů ČAS
František Fojt, ředitel ČAS, říká: "Domníváme se, že právě přední atletické osobnosti, kterými bezesporu Jarmila Kratochvílová a Lída Formanová jsou, se mohou stát pro děti a mladé lidi vzorem a příkladem. Podporujeme soutěže mládeže a snažíme se přispět také tím, že přesvědčujeme naše atletické reprezentanty, aby se do nich zapojovali. Stejně jako jsou dnes Lída s Jarmilou patronkami Kinderiády, tak Tomáš Dvořák je patronem CORNY Středoškolského atletického poháru a Helena Fuchsová patronkou Poháru rozhlasu. S radostí můžeme konstatovat, že tato iniciativa se setkala s nadšením na obou stranách. Jednotliví patroni se velice rádi ujali svých rolí a naopak ze strany dětí a mládeže je vidět radost z přítomnosti atletických "hvězd". Svědčí o tom jistě množství podepsaných fotografií a zájem o besedy s nimi".
Nová tvář Českého atletického svazu
Představitelé Českého atletického svazu se rozhodli, že do nového olympijského cyklu vykročí (mimo jiné) s novou "tváří". Novou identitu Českého atletického svazu představují dva mladí, perspektivní atleti - běžci Jitka Burianová a Radek Zachoval. Český atletický svaz si tyto dva atlety "vybral" z několika důvodů - jde o mladé dynamické lidi, kteří charakterizují styl atletiky v České republice a zároveň "neokoukané tváře". Český atletický svaz chce ukázat, že je silným subjektem, jehož cílem je ještě více posílit postavení atletiky mezi oblíbenými sporty v České republice a ukázat dětem a mladým lidem, že atletika ve všech formách se pro ně může stát zábavou, koníčkem nebo dokonce životní metou.
Press Kit - připravila AMI Communications, Dlouhá 13, Praha 1, tel: 24 819 819, fax: 24 819 820,
www.amic.cz/press,