Monopolisticky vysoké sazby za telefon poškozují spotřebitele a jsou překážkou rozvoje Internetu, tvrdí přední čeští poskytovatelé internetových služeb. Dojde k dalšímu bojkotu Telecomu?
To, že Český Telecom brzdí rozvoj Internetu všichni víme. Možná si řeknete, proč to připomínat. Zhruba před týdnem se však znova uvádí do pohybu události. Několik poskytovatelů si uvědomuje situaci a odhodlalo se ke společnému postupu.
Praha, 11. září 2000 -- Ve společném stanovisku, které dnes vydaly tři společnosti, které jediné v České republice poskytují internetové připojení zdarma -- World Online, Contactel a Czech On Line -- spolu se Sdružením českých poskytovatelů internetu (NIX.CZ), reagují jeho autoři velmi razantně a shodně kriticky na poslední kroky Českého Telecomu, které nadále brání rozvoji internetového trhu v České republice.
Společné stanovisko poskytovatelů internetových služeb vyslovili Naveed Gill, generální ředitel World Online, Michal Čupa, generální ředitel Contactelu, Clemens Wohlmuth, finanční ředitel Czech On Line a Vojtěch Vrba, předseda výkonného výboru NIX.CZ. Jejich stanovisko dále uvádí: "Rozvoj Internetu je klíčový pro celou českou ekonomiku. Stejnou měrou je však klíčový i pro rozvoj celé české vzdělávací soustavy. Je nesporné, že jedinou velkou překážku pro širší využití Internetu v České republice dnes představují už jen vysoké náklady za připojení k internetu přes telefonní linku. Skutečnost, že tyto telefonní poplatky jsou pro české spotřebitele v průměru vyšší než pro uživatele Internetu v západoevropských zemích, je těžko pochopitelná a tragicky nepřiměřená situaci. Vina za ni padá zcela na Český Telecom."
Tato reakce může někomu připadat překvapivá tím, že přišla po malém zlevnění, kdy nejlevnější pásmo tarifu Internet 2000 je účtováno již od 19 hodin místo původních 21 hodin. V době mimo špičku účtuje Telecom uživatelům Internetu za minutu telefonního připojení zhruba 0,37 Kč. Je tedy odpovědí na nedávné oznámení Českého Telecomu, týkajícího se prodloužení tarifního pásma mimo špičku o 2 hodiny.
Stanovisko dále pokračuje slovy: "Poskytovatelé internetových služeb v České republice jsou zklamáni dlouhodobou minimální snahou Českého Telecomu k tomu, aby se přístup k Internetu stal dostupným pro nejširší veřejnost. Jako zástupci celého oboru jsme s Českým Telecomem vedli dlouhé měsíce diskusi týkající se současného schématu tvorby provizí pro všechny poskytovatele internetových služeb v režimu Internet 2000, tarifních sazeb a časových pásem a požadovali jsme, aby maximálně snížil cenu a co nejvíce rozšířil časové pásmo mimo špičku. Současné dvouhodinové prodloužení sazeb mimo špičku v tarifu Internet 2000 je alespoň malým výsledkem našeho dlouhodobého jednání a vítáme ho jako posun přinášející výhody všem uživatelům. Je to však bohužel jen velmi malý krůček správným směrem. Jsme vedoucími společnostmi v oboru poskytování internetových služeb, hovoříme jménem svých zákazníků, svých investorů a jménem celého oboru. Jsme naprosto nezvratně přesvědčeni, že sazby za připojení přes telefonní linku, které Český Telecom účtuje, jsou i nadále nepřiměřeně vysoké. Monopolistickou přezíravost, kterou Český Telecom neustále dokazuje ve svém vztahu k Internetu, považujeme za jednostrannou a nebezpečnou formu zneužití jeho moci."
V závěru stanoviska se konstatuje: "Protože jednání s Českým Telecomem o získání výhod pro uživatele Internetu a celý obor internetových služeb skončila ve slepé uličce, jsme nyní nuceni oslovit se svými argumenty příslušné vládní organizace a další představitele veřejného života, kteří se již vyslovili na podporu rychlého rozvoje Internetu a vidí v něm celospolečenskou prioritu."
Další informace můžete získat zde:
Zdenka Pelikánová, ředitelka pro marketing a public relations Contactel, tel: (02) 330 11 201
Clemens Wohlmuth, finanční ředitel Czech On Line, tel: (02) 962 51 101
Ivan Poč, marketingový ředitel World Online, tel: (02) 21 66 47 00
Vojtěch Vrba, předseda výkonného výboru NIX.CZ, tel: (02) 96 159 411
Vyústí tyto aktivity v další bojkot Telecomu? Ten první v minulosti výsledky měl, poprvé byla zavedena pod jeho tlakem zvýhodněná sazba pro Internet, tenkrát Internet 99, na který letos navázala sazba Internet 2000. V rozvinutých západních zemích se připojení na Internet platí pouze paušálem. Rozhodně spravedlivější by bylo i placení za přenesený objem dat. Telecom by tam měl motivaci, aby udržoval linky kvalitní. V současné době tuto motivaci nemá a naopak si tím snižuje příjmy. Čím horší mám telefonní linku, tím pomaleji půjde přenos dat, tím déle budu připojen a tím více Telecomu zaplatím. Bude-li linka kvalitní, data přenesu rychle a Telecomu zaplatím méně. Má to logiku?
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0027 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha