Vyřeší se Pavlovy problémy s třídním učitelem? A nebo se vše ještě naopak zkomplikuje? Jak nakonec vše dopadne?
Ve středu Pavel nenašel odvahu se nechat vyzkoušet. Rozhodl se pro čtvrtek. Nejdříve psali krátkou písemnou práci. S tou si Pavel poradil hravě. To mu dodalo sebevědomí a nechal se vyzkoušet.
"Tak už ses to naučit?", zeptal se učitel. Nic zlého tou otázkou nemyslel, ale Pavla psychicky zcela rozložil. Pavel nabyl přesvědčení, že se mu bude učitel snažit dokázat, že nic neumí. Opět měl v hlavě prázdno a na první příklad nezabral. Učitel už z toho byl zoufalý. Loni měl Pavel jedničku a teď už má dvě pětky. Zatím, co se Pavel trápil s prvním příkladem, vyhledal si učitel jeho písemku. Byla správně. Jako druhý příklad mu teda dal příklad z písemky. Chtěl mu pomoct, aby mohl tentokrát dostat aspoň trojku. Jenže Pavel si všiml, že učitel kouká do jeho písemky a uvažoval jinak. "Zatím mám dvě pětky
a teď mám dobře spočítaný příklad. Proto mi ho teď dal, protože nevěří, že jsem to spočítal a myslí, že jsem ho opsal." Pavel najednou nebyl schopen spočítat ani tento příklad, který před chvílí v písemce spočítal zcela bez problémů. Čím víc si uvědomoval důsledky toho, co bude, jestli příklad nespočítá, tím byl nervóznější. Učitel skutečně dospěl k názoru, že Pavel písemku opsal. Dal mu pětku ze zkoušení a další pětku z písemky."A to můžeš být ještě rád, že ti to projde bez poznámky. Sedni si."
Pavel přemáhal slzy, ale nakonec je neudržel. Učitel si ho nevšímal. Bylo mu dost nepříjemné, že Pavel brečí. Po hodině si ho zavolal a domluvil se s ním na zítřejší odpoledne, že mu vysvětlí, čemu nerozumí.
Doma čekalo Pavla kázání za další dvě pětky. Táta mu přidal k domácímu vězení ještě zákaz televize a kontroloval ho, jestli se skutečně učí. Pavel měl štěstí, že mu učitel nedal ještě poznámku. Míša chodí za Pavlem a "učil se" s ním.
Další týden se objevily další problémy. Aleně se ztratil ve škole prstýnek. Učitel Bartoš to začal vyšetřovat. Alena ho měla na lavici, viděly to Jana, Klárka a Rosťa. Alena si šla umýt jablko a když se vrátila, tak tam prstýnek nebyl. Nikde na zemi neležel.
"Tak uděláme prohlídku tašek", řekl učitel.
"Z naší třídy nikdo nikdy nekradl", ohradil se Petr.
"Jak je vidět, tak teď se ale zřejmě ve vaší třídě krade", řekl učitel. Rozhodl se začít prohlídku od Pavla. Míša se tím cítil dotčený.
"Pavel nekrade. Proč se začíná zrovna u něho?"
Pavlovi to bylo jedno. Věděl, že prstýnek nevzal, tak klidně vysypal svoji tašku na lavici. Prstýnek z ní ale vypadl.
"Já ho opravdu nevzal", hájil se.
"Tak jak se ti dostal do tašky ?", zeptal se vítězoslavně učitel.
"Někdo mu ho tam musel strčit. Pavel ho neukradl", hájil Pavla Míša.
"A proč by mu ho tam někdo strkal?", zeptal se učitel Míši.
"To nevím, ale Pavel ho nevzal", trval na svém Míša. Pavel mu byl nesmírně vděčný za to, že mu věří.
Učitel si vzal od Pavla žákovskou knížku. Pak si to ale rozmyslel. "Pozvu si rodiče telefonicky", řekl a žákovskou knížku Pavlovi vrátil.
"Která svině", řekl polohlasně Míša. Učitel mu ale rozuměl něco jiného a vztáhl to na sebe.
"Takže tvoje rodiče si pozvu taky", řekl.
"Proč?", zeptal se zoufale Míša.
"Budu zvědavý, jestli jim zopakuješ, co jsi teď řekl mě."
"Vám?", podivil se Míša. Až za chvíli mu došlo, co asi učitel rozuměl.
"Nedělej hloupého", řekl mu učitel.
Teď se přihlásila Klárka: "Pane učiteli, Míša ale řekl: "Která svině". To nebylo na vás." Rosťa s Lukášem taky přitakávali. Učitel se podíval na Míšu a ten taky přikývl.
"Ten, kdo to vzal a dal Pavlovi do tašky, je totiž..." Míša to radši nedopověděl. Učitel napomenul Míšu, aby se mírnil ve svých výrazech a tím to skončilo.
O přestávce došlo ve třídě k hádce. Petr řekl o Pavlovi, že je zloděj a Míša začal Pavla zuřivě hájit. Nakonec Honza nařkl i Míšu, když Pavla tak hájí. To ale urovnal Pepík, který prohlásil, že Míša Pavlovi pouze moc důvěřuje. Míša se rozdurdil na celou třídu, za to, že Pavlovi nevěří.
Jediný, kdo zůstal neutrální, byl Zdeněk. Místo toho, aby se hádal, radši sledoval okolí. Přemýšlel, kdo by to mohl udělat mimo Pavla. Musel to být někdo, komu Pavel vadí. Ale kdo? Ve třídě měli Pavla všichni rádi. Zdeňka tenhle problém trápil celou další hodinu. Pak ho něco napadlo. Snažil se si vybavit, jak se při hádce o přestávce choval Marek. Připadalo mu, že se taky do hádky nezapojil. Teď se už nedalo poznat n
ic, protože ve třídě už vládlo ticho. Míša se s klukama nebavil, Pavel byl zdrcený a taky nemluvil. Zdeňkův pohled se setkal s Markovým, Marek uhnul.Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0029 sec. | Aktuálně máme v databázi 8398 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha